Verkoop­makelaar

Voordat een woning verkocht is zijn er heel wat stappen genomen. Makelaardij Van Gent Utrecht wilt u zoveel mogelijk ontzorgen en een heldere strategie bepalen die past bij de woning. Om dit te bereiken hebben wij onderstaand stappenplan opgesteld.

Verkoop woning in Utrecht door Makelaar van Gent - Makelaardij van Gent Utrecht

De verkoop van uw woning in 7 duidelijke stappen

1. Vraagprijs bepalen

Wat is de beste prijs? Bij een te hoge prijs is er kans op desinteresse in de woning, bij een te lage prijs kan dit leiden tot een lager opbrengst. Samen bepalen we de vraagprijs die het beste past bij de woning.

2. Promotie­plan

Hoe gaan we de woning in de markt zetten en presenteren. In afstemming met jou maken we een promotieplan voor Funda met standaard professionele foto’s, aantrekkelijke omschrijving en plattegrond en evt zijn er mogelijkheden zoals 360 graden foto’s, drone beelden en 3d animaties.

3. Woning stylen

De eerste indruk is het belangrijkste daarom krijgt u van ons alle tips en tricks om uw woning verkoop klaar te maken.

4. Bezich­tigen van de woning

Zodra de geïnteresseerden zich hebben aangemeld voor de bezichtigingdagen zullen wij tijdens de bezichtigingsdagen geïnteresseerde rondleiden door de woning en alle vragen beantwoorden. Daarnaast zullen wij proberen een beeld te krijgen van de kandidaten en wat de meest geschikte koper is.

5. De onder­handelingen

Onderhandeling kan 1 op 1 plaatsvinden met verschillende partijen of via gesloten inschrijving. Welk proces we gaan doen zal in overleg bepaald worden. Hierin zijn naast de prijs ook de voorwaarden een bepalende factor. Denk hierbij aan oplevertermijn, voorbehouden, ontbindende voorwaarden, bouwtechnische keuring en ontbindende voorwaarden.

6. De koop­overeenkomst ondertekenen

Nadat er overeenstemming is bereikt over de prijs, lijst van zaken, opleverdatum en onbindende voorwaarden dan zullen wij die vastleggen in de koopovereenkomst. Als deze duidelijk is en conform afspraak wordt deze ondertekent door beide partijen. De koper heeft na ondertekening 3 dagen bedenktijd en zal vervolgens de financiering in orde gaan maken.

7. De notaris

Van de gekozen notaris ontvangen wij een concept van de leveringsakte en nota van afrekening welke wij samen controleren. We plannen een laatste inspectie met de koper voor de oplevering van de woning om te zien of de woning nog in dezelfde staat verkeerd als tijdens de bezichtiging conform afspraak. Daarna is het naar de notaris voor de handtekeningen en de sleuteloverdracht.
Start vandaag

Maak vrijblijvend een afspraak

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
ervaringen

Klanten aan het woord